The Swedish 1600 Challenge 2020
 Hier auf der Cal-look Lounge heute entdeckt:
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,30747.0.html
"Hi all!
To get more people to come out and race and to make all shelf warmer parts useful, we have started a challenge in Sweden (Nordic countries) we call "The 1600 Challenge".
The rules are simple and are only related to the engine:
Aircooled VW based engine with 2 valve technique
Displacement 1584 cc (1600)
Piston size 85,5 mm +- 0,5 mm
Stroke 69 mm +- 0,1 mm
Valve size 35,5 mm intake, 32 mm exhaust
Normally aspirated or power adder - it's up to you
Nitro and Methanol prohibited
The car must of course follow safety regulations based on ET and speed
If we will run time slips or at specific events, one class or one NA and one power adder class, is not decided yet. More information will come in January/February 2020.
The hype around this has caught Sweden - imagine running time slips all year and a final shoot out somewhere (BRC/SCC!?) - would be wild!
The main thought isn't to be the quickest rather to get people to race BUT for those of you who are record addicts - the current world record resides in Brazil and is 6,48@168 km/h 1/8 mile.
PPR Micke/Johan Dryselius"
			
			
									
									The Swedish 1600 Challenge
- yoko
- Beiträge: 6202
- Registriert: Mo 1. Okt 2012, 22:14
- Käfer: VW Käfer 1500, Bj. 1968
- Käfer: VW Käfer 1302, Bj. 1970
- Karmann: Karmann GF Buggy, Bj. 1966/1974
- Transporter: VW BUS T3 Caravelle C, Bj. 1986/Camper
- Wohnort: A-8322
The Swedish 1600 Challenge
Gruß C.
Es kann nur Einen geben - Käfer & Co.
VW KÄFER 1302 OSR
						Es kann nur Einen geben - Käfer & Co.
VW KÄFER 1302 OSR
Re: The Swedish 1600 Challenge
Bei nem Dynoday wäre ich interessiert...aber 1/4 Meile ist mir zu wider..
			
			
									
									1192ccm = 100,64PS
1385ccm = 148,00PS
Es gibt nichts Gutes....ausser man tut es...SELBER!
Die Motoren der Serie 1200 sind für den Betrieb rund um die Uhr ausgelegt, unabhängig von den von Ihnen gewählten Umgebungsbedingungen.
						1385ccm = 148,00PS
Es gibt nichts Gutes....ausser man tut es...SELBER!
Die Motoren der Serie 1200 sind für den Betrieb rund um die Uhr ausgelegt, unabhängig von den von Ihnen gewählten Umgebungsbedingungen.
Re: The Swedish 1600 Challenge
I agree..Poloeins hat geschrieben:Bei nem Dynoday wäre ich interessiert...aber 1/4 Meile ist mir zu wider..
1192cc T1 N/A Challenger
10.58 @ 208km/St mit Typ4 turbo im 1303
						10.58 @ 208km/St mit Typ4 turbo im 1303
 
				

